مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 11:152023-05-28پزشكي

وابستگی به سیگار، پرهزینه ترین و مرگ بارترین نوع اعتیاد


مسئول فنی درمانگاه اعتیاد مرکز آموزشی - درمانی شهید بهشتی زنجان، وابستگی به سیگار را شایع ترین اعتیاد شناخته شده عنوان کرد و گفت: این اعتیاد پرهزینه ترین و مرگ بارترین نوع اعتیاد است.

- ایسنا/زنجان مسئول فنی درمانگاه اعتیاد مرکز آموزشی - درمانی شهید بهشتی زنجان، وابستگی به سیگار را شایع ترین اعتیاد شناخته شده عنوان کرد و گفت: این اعتیاد پرهزینه ترین و مرگ بارترین نوع اعتیاد است.

سیدرضا موسوی زاده، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: برخی افراد گمان می کنند سیگار به دلیل اینکه یک ماده قانونی است و باعث اختلالات رفتاری نمی شود، اعتیادآور نیست و مصرف کنندگان آن نیاز به درمان ندارند، در حالی که سیگار جزو اعتیادآورترین مواد شناخته شده روی زمین است و حتی در مقایسه با هرویین، مصرف کننده را با اعتیاد بیشتری درگیر می کند.

وی با بیان اینکه سیگار از دو جزء نیکوتین و قطران (که به آن قیر یا تار هم گفته می شود) تشکیل شده است، افزود: اعتیادآور بودن سیگار مربوط به نیکوتین و عوارض مرگ بار آن مربوط به قطران است و از همین رو به افراد سیگاری توصیه می شود اگر سیگار را ترک نمی کنند حداقل به اعداد روی بسته بندی سیگارها دقت کنند و سیگارهایی با نیکوتین و قطران کمتر مصرف کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وابستگی به سیگار، پرهزینه ترین و مرگ بارترین نوع اعتیاد

وابستگی به سیگار، پرهزینه ترین و مرگ بارترین نوع اعتیاد