مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 10:502023-06-07اقتصادي

بیشترین عوامل مهاجم زیستی غیربومی را در استان های جنوبی داریم


بیشترین عوامل مهاجم زیستی غیربومی را در استان های جنوبی داریم زیرا بیشترین مرز آبی غیرقابل کنترل و قابل کنترل را در این مناطق داریم و می تواند با اهداف اقتصادی یا سیاسی و عمدی یا سهوی عوامل مخرب وارد کشور شود.

- ایسنا/کرمان رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بیشترین عوامل مهاجم زیستی غیربومی را در استان های جنوبی داریم زیرا بیشترین مرز آبی غیرقابل کنترل و قابل کنترل را در این مناطق داریم و می تواند با اهداف اقتصادی یا سیاسی و عمدی یا سهوی عوامل مخرب وارد کشور شود.

حسین رنجبر امروز 17 خردادماه در مراسم افتتاح اولین قرارگاه مقابله با مهاجمین زیستی و مرکز تحقیقات مهاجمین زیستی جنوبشرق کشور در کرمان اظهار کرد: در حالت عادی بین 30 تا 40 درصد محصولات کشاورزی تحت تاثیر عوامل خسارت زا در کل فرآیند تولید از بین می رود.

وی افزود: اولین مانع مقابله با عوامل خسارت زا، قرنطینه است و اگر مباحث قرنطینه و بهداشت گیاهی به خوبی در کشور رعایت شود، شاید بسیاری از مشکلات به وجود نمی آید.

رنجبر در ادامه تصریح کرد: کشورهای متخاصمی داریم که به صورت هدفمند محصولات خاص و استراتژیک ما را مورد حمله قرار می دهند و در این شرایط لازم است تمام دستگاه ها در کشور وارد عمل شوند و این مشکلات را با کمک هم حل کنند تا بیشتر از این به حوزه های دیگر تسری پیدا نکند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین عوامل مهاجم زیستی غیربومی را در استان های جنوبی داریم

بیشترین عوامل مهاجم زیستی غیربومی را در استان های جنوبی داریم