مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 19:352023-06-12سياسي

خدمات عشایر در تاریخ ایران بی نظیر است


نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: نقش عشایر دشت مغان در تاریخ ایران بی نظیر و استثنایی بوده و بخشی از استقلال و عزت خود را مرهون و مدیون عشایر هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی عصر امروز در حاشیه رونمایی از کتاب حماسه آلاچیق ها اظهار کرد: عشایر دشت مغان در تاریخ ایران نقش استثنایی داشته اند و قزلباش ها و عشایر از اصلی ترین یاران شاه اسماعیل صفوی هستند که بخشی از استقلال و یکپارچگی کشور ما مدیون و مرهون تلاش آنها است و خدماتشان باید در کتاب های درسی هم ثبت شود و جوانان عشایر باید هویت خود را در این قصه ها احساس کنند.

وی افزود: همه ما در کنار سفره عشایر نشسته ایم و نباید عشایر در زمینه های مختلف از جمله راه، آب، دام و تامین نهاده های دامی با مشکلات و سختی مواجه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: انتظار داریم مجلس در تصمیم گیری ها و تصویب قوانین خود برای عشایر حساب خاص باز کند و در راستای رفع مشکلات این قشر زحمت کش تصمیمات به موقع اتخاذ شود و از مسئولانی که در مراکز حساس تصمیم گیری کشور هستند، می خواهم عشایر را در اولویت تصمیم گیری قرار دهند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: عشایر ما تولیدکننده هستند و سفره همه ما با تلاش عشایر آباد می شود و اقتصاد ما با زحمت آنها رونق پیدا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خدمات عشایر در تاریخ ایران بی نظیر است

خدمات عشایر در تاریخ ایران بی نظیر است