مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 05:002023-05-30بين الملل

کره شمالی اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود را به فضا پرتاب می کند


کره شمالی می گوید اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود را در ماه ژوئن به فضا پرتاب خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، کره شمالی بامداد سه شنبه تأیید کرد که اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود را در ماه ژوئن یعنی تا کمتر از چند هفته دیگر به فضا پرتاب خواهد کرد.

کره شمالی هدف از این اقدام را شناسایی فضایی برای نظارت بر تمرینات نظامی بی پروای ایالات متحده و کره جنوبی توصیف کرده است.

این بیانیه یک روز پس از آن صادر شد که کره شمالی به گارد ساحلی ژاپن اطلاع داد که قصد دارد ماهواره ای را بین 31 می تا 11 ژوئن به فضا پرتاب کند و این رویداد ممکن است بر آب های دریای زرد، دریای چین شرقی و شرق جزیره لوزون فیلیپین تأثیر بگذارد.

یاسوکازو هامادا ، وزیر دفاع ژاپن گفت که به نیروهای دفاعی ژاپن دستور داده است که اگر ماهواره یا زباله هایی وارد خاک ژاپن شد، آن را ساقط کنند.

ری پیونگ چول، مقام ارشد نظامی کره شمالی در اظهاراتی که در رسانه های دولتی منتشر شد، تمرینات نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی را که پیونگ یانگ مدت ها است آن را تمرینات تهاجمی توصیف می کند، مورد انتقاد قرار داد.

او گفت که کره شمالی شناسایی فضایی را برای نظارت بر اقدامات نظامی خطرناک ایالات متحده و نیروهای دست نشانده اش ضروری می داند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره شمالی اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود را به فضا پرتاب می کند

کره شمالی اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود را به فضا پرتاب می کند