مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 08:502023-05-31سياسي

5 عامل تأثیرگذار در پیروزی اردوغان


با پایان انتخابات ریاست جمهوری ترکیه و پیروزی رییس جمهور مستقر، اکنون مهمترین پرسش در محافل سیاسی و رسانه ای این است که چه عواملی او را به سیاست مداری شکست ناپذیر تبدیل کرده است.

- خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل: سرانجام پس از کش و قوس های فراوان انتخابات 2023 ترکیه با پیروزی قطعی رجب طیب اردوغان به پایان رسید تا کاخ بش تپه یکبار دیگر برای پنج سال آینده میزبان این سیاستمدار شکست ناپذیر آنکارا شود.

انتخابات این دوره از ریاست جمهوری ترکیه غیر قابل پیش بینی ترین و پر تنش ترین انتخابات در طول حیات جمهوری این کشور بوده است، زیرا در این دور از رقابت ها عملاً شاهد شکاف عمیق در جامعه مردمی و سیاسی ترکیه و تقابل دو گفتمان متفاوت سیاسی یعنی اسلام گرایی و لاییکی بوده ایم.

اما با همه اینها فرض شکست خوردن اردوغان این سیاستمدار کهنه کار ترک کمی دور از ذهن بود.

دلیل به این بر می گردد که با همه بحران های اقتصادی و مشقت های دوران پسا زلزله ترکیه، اما رییس جمهور این کشور همچنان چهره سیاسی مورد قبول در ترکیه محسوب می شود.

اما سوال اصلی این است؛ چه فاکتورهای در پیروزی اردوغان و شکست رقیبش یعنی قلیچدار اوغلو تأثیر گذار بوده است؟ در ابتدا باید گفت اگر این دور از پیروزی برای اردوغان سخت به سرانجام رسید و انتخابات امسال به دور دوم کشیده شد به دلیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 عامل تأثیرگذار در پیروزی اردوغان

5 عامل تأثیرگذار در پیروزی اردوغان