مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 12:452023-06-05سياسي

قیام 15 خرداد اوج مظلومیت پیروان امام راحل برای برقراری عدالت بود


نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: 15 خرداد اوج مظلومیت پیروان امام راحل برای احیای اسلام ناب محمدی و برقراری عدالت بود.

- آیت الله عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این قیام نزد امام راحل نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار بود چنانکه فرمودند: 15 خرداد برای همیشه باید عزای عمومی اعلام شود ، افزود: 15 خرداد اوج مظلومیت پیروان امام راحل برای احیای اسلام ناب محمدی و برقراری عدالت بود و آنان در این روز توسط دژخیمان رژیم شاه به خاک و خون کشیده شدند اما با تقدیم خون خود چهره پلید طاغوت را آشکار کردند.

وی با بیان اینکه جرقه انقلاب اسلامی در 15 خرداد زده شد و مسیری روشن در برابر پیروزی نهضت اسلامی گشود، ادامه داد: جنبشی که از 15 خرداد 1342 برای آزادیخواهی شروع شده بود در پیروزی انقلاب اسلامی ایران به اوج رسید و پس از آن نیز فروکش نکرد.

آیت الله دیرباز تاکید کرد: 15 خرداد سرآغاز انقلابی شد که به حکومت طاغوت خاتمه داد و امروز این انقلاب مرزها را در نوردیده و الگوی ملت های جهان شده است.

وی با اشاره به اینکه قیام 15 خرداد دو عامل داشت که سبب شد امام (ره) بخروشد و قیام کند اظهار داشت: یکی مسئله کاپیتولاسیون بود که براساس آن، در مجلس شورای اسلامی آن زمان می خواستند قانونی را تصویب کنند که سربازان و مستشاران آمریکایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیام 15 خرداد اوج مظلومیت پیروان امام راحل برای برقراری عدالت بود

قیام 15 خرداد اوج مظلومیت پیروان امام راحل برای برقراری عدالت بود