مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 12:052023-06-19اقتصادي

اختصاص اراضی بایر به پرورش میگو/رکوردهای جدید تولید در راه است


استان بوشهر بیش از 60 درصد میگوی پرورشی کشور را تولید می کنند و با شناسایی اراضی جدید، مزارع پرورشی در مناطق ساحلی این استان توسعه می یابد و رکوردهای جدید در تولید ثبت می شود.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: استان بوشهر به عنوان قطب تولید میگوی پرورشی کشور محسوب می شود که نقش مهمی در تولید، اشتغال و درآمدزایی داشته و صادرات و ارزآوری از دیگر ثمرات این صنعت است.

همجواری با خلیج فارس یک مزیت بزرگ برای استان بوشهر محسوب می شود؛ یکی از ظرفیت های مهم این همنشینی و همجواری با خلیج فارس ، وجود اراضی مستعد برای آبزی پروری است که این استان را تبدیل به قطب پرورش میگو کرده است.

در نقاط مختلف سواحل استان بوشهر طرح های آبزی پروری ایجاد شده و در گرم ترین روزهای سال، افرادی در حال پرورش میگو و تولید یک محصول سودآور و درآمدزا هستند.

طی سال های اخیر میزان تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر با افزایش خوبی روبرو شده و در سال گذشته تولید میگو در این استان با ثبت یک رکورد به میزان 38 هزار تن رسید.

با شناسایی اراضی مستعد پرورش میگو در نقاط ساحلی استان بوشهر و واگذاری اراضی به متقاضیان، طرح های جدید پرورش میگو در استان بوشهر در دست اجرا است و انتظار می رود در سال های آینده شاهد ثبت رکوردهای بی سابقه در میزان تولید میگو باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص اراضی بایر به پرورش میگو/رکوردهای جدید تولید در راه است

اختصاص اراضی بایر به پرورش میگو/رکوردهای جدید تولید در راه است