مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 خرداد 1402 ساعت 17:052023-06-02بين الملل

چشم انداز احیای طریق الحج از رونق گردشگری دینی تا تجارت


کارشناسان از جمله منافع پروژه در حال اجرای طریق الحج از نجف اشرف در عراق تا شهرهای مقدس مکه و مدینه در عربستان سعودی را رونق گردشگری دینی برای گسترش مبادلات تجاری توصیف می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، یکی از مهم ترین پروژه های زیربنایی در حال اجرا در عراق جاده موسوم به طریق الحج (راه حج) است که استان نجف (160 کیلومتری جنوب غربی بغداد) را به  عربستان سعودی متصل می کند و پیش بینی می شود کمک قابل توجهی به اقتصاد دو کشور کند.

به نوشته روزنامه سعودی سبق ، عراق 72 درصد از فاز اول پروژه راه حج را به اتمام رسانده است، در حالی که با ساخت 60 پل از طریق استانداری نجف، میزان تکمیل در فاز دوم به حدود 35 درصد رسیده است تا ساخت کوتاه ترین مسیر از نجف تا شهرهای مقدس مکه و مدینه با پیشرفت همراه شده باشد.

 لؤی الیاسری، استاندار نجف در دسامبر 2020 میلادی از راه اندازی پروژه راه زمینی زیارتی خبر داد که شامل آسفالت جاده ای به طول 239 کیلومتر و ایجاد گذرگاه های مرزی و مناطقی برای مبادلات تجاری بین عراق و عربستان سعودی از طریق استان نجف است.

وی گفته بود که این پروژه دارای اثرات مثبت اقتصادی در بخش های تجاری، صنعتی، کشاورزی و مسکونی است و همچنین موجب احیای وضعیت اقتصادی ده ها روستایی می شود که این جاده از آنجا می گذرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم انداز احیای طریق الحج از رونق گردشگری دینی تا تجارت

چشم انداز احیای طریق الحج از رونق گردشگری دینی تا تجارت