مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 12:022023-05-30اقتصادي

شکستن سد سوداگری اقتصاد با اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه


اقتصاد ایران از عوامل زیرساختی متعددی رنج می برد، اما مهمترین مشکل نبودن آمار دقیق از دارایی ها و ثروت مردم و نهادهای عمومی و خصوصی است که اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه می تواند آغازی بر شناسایی دارایی ها بوده و دستاوردهای اساسی برای اقتصاد کشور و معیشت مردم داشته باشد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- مهر نوشت: هفته گذشته وزیر اقتصاد در نامه ای به شورای نگهبان خواستار تسریع در تأیید قانون مالیات بر سرمایه شده و این قانون را برای مدیریت شرایط اقتصادی حیاتی شمرد.

سید احسان خاندوزی در هفته گذشته با ارسال نامه به شورای نگهبان خواستار تسریع در تأیید طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در شورای نگهبان شد.

در نامه خاندوزی به شورای نگهبان آمده است: تصویب و اجرای طرح موسوم به مالیات بر عایدی سرمایه که دلالان و سفته بازان بازار مسکن، خودرو، طلا و سکه و ارزهای خارجی را هدف قرار می دهد، اقدامی بسیار ارزشمند است که در کشورهای دیگر نیز اجرا شده است.

به گفته خاندوزی، فقدان این پایه مالیاتی که دست کم در 100 سال گذشته در بیش از 143 کشور در حال پیاده سازی بوده، موجب بروز مشکلات متعددی به خصوص در حوزه تولید شده است؛ به عنوان نمونه با توجه به بازدهی بالای خریدوفروش ها در بازارهای غیرمولد موازی تولید مانند بازار ملک، خودرو، طلا و ارز انگیزه سرما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکستن سد سوداگری اقتصاد با اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه

شکستن سد سوداگری اقتصاد با اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه