مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 20:052023-05-28بين الملل

اردوغان در انتخابات پیروز شد


رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری کنونی ترکیه امروز (یکشنبه) با شکست رقیبش کمال قلیچداراوغلو در انتخابات، بار دیگر توانست کرسی ریاست جمهوری را برای یک دوره پنج ساله تصاحب کند.

- رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری کنونی ترکیه امروز (یکشنبه) با شکست رقیبش کمال قلیچداراوغلو در انتخابات، بار دیگر توانست کرسی ریاست جمهوری را برای یک دوره پنج ساله تصاحب کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مردم ترکیه امروز در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و اردوغان توانست با کسب اکثریت آراء به پیروزی دست پیدا کند.

دور اول انتخابات که در 14 مه میان سه نامزد شامل اردوغان، قلیچداراوغلو و سینان اوغان برگزار شد، به نتیجه مشخصی نرسید و هیچ یک از نامزدها نتوانستند بیش از 50 درصد آراء را کسب کنند و کار به دور دوم انتخابات میان دو نامزد برتر رسید.

دور اول انتخابات با نتیجه 49.

51 درصد آرا برای اردوغان و 44.

8 درصد برای قلیچداراوغلو به پایان رسید، در نهایت اردوغان اسلامگرا امروز توانست رقیبش قلیچداراوغلو با گرایش چپ میانه و سکولار را شکست دهد.

رجب طیب اردوغان قلب تپنده تصمیم های سیاسی در ترکیه دانسته می شود.

این سیاستمدار 69 ساله از سال 1994 تا 1998 به عنوان شهردار استانبول فعالیت می کرد و بعدها به یکی از قدرتمندترین رؤسای جمهور این کشور تبدیل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان در انتخابات پیروز شد

اردوغان در انتخابات پیروز شد