مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 12:052023-06-18اقتصادي

همکاری تجاری و سرمایه گذاری محور گفت وگوی مقامات قرقیزستان و روسیه


وزرای اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان و روسیه در شهر «سن پترزبورگ» دیدار و در مورد مسائل تجارت، سرمایه گذاری و پروژه های ساختمانی گفت وگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، دانیار امانگلدیف وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان و ماکسیم رشتنیکوف وزیر توسعه اقتصادی روسیه در سن پترزبورگ دیدار و در مورد مسائل تجارت، سرمایه گذاری و ساخت و ساز گفت وگو کردند.

طرفین در مورد توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی به ویژه آماده سازی دهمین کنفرانس بین منطقه ای دو کشور گفت وگو کردند.

دو طرف توسعه همکاری های سرمایه گذاری را مانند ساخت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت حداکثر 300 مگاوات در منطقه ایسیک کول توسط شرکت دولتی Unigreen Energy ، ساخت یک تونل جایگزین در گذرگاه تو-آشو ، نوسازی شبکه های برق جمهوری قرقیزستان توسط شرکت دولتی تشیر ، اجرای طرح های مشترک بذرکاری و گزینش ژنتیکی توسط شرکت دولتی روساگرو را در نظر گرفتند.

وزرای دو کشور بر تشدید کار در زمینه مسائل مالی، جایگزینی واردات، بهره وری انرژی و همچنین حل و فصل مسائل مربوط به پاویون قرقیزستان در نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد ملی اشاره کردند.

لازم به تاکید است که قرقیزستان برای اولین بار نشستی از محافل تجاری گفت وگوی تجاری قرقیزستان - روسیه در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ برگزار کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری تجاری و سرمایه گذاری محور گفت وگوی مقامات قرقیزستان و روسیه

همکاری تجاری و سرمایه گذاری محور گفت وگوی مقامات قرقیزستان و روسیه