مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 16:052023-06-18اقتصادي

رشد 31 درصدی خرید تضمینی گندم تاکنون


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا مهاجر در جلسه شورای مدیران معاونت امور زراعت با بیان این مطلب اظهار داشت: - معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از خرید تضمینی 4.

2 میلیون تن گندم تاکنون خبر داد و گفت: این میزان خرید تضمینی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا مهاجر در جلسه شورای مدیران معاونت امور زراعت با بیان این مطلب اظهار داشت: تاکنون از سطح یک میلیون هکتار اراضی آبی و 680 هزار هکتار اراضی دیم، گندم برداشت شده است.

وی در این جلسه با اشاره به برنامه های این معاونت در زمینه دستیابی به خودکفایی محصولات زراعی تصریح کرد: ما علاوه بر خودکفایی گندم به دنبال پایداری تولید در این محصول استراتژیک هستیم.

مهاجر اصلاح تغذیه، افزایش تولید، مصرف بذر اصلاح شده و مبارزه درست و به موقع با عوامل زیان رسان را از عوامل موفقیت پایداری تولید گندم برشمرد.

وی در مورد محصولات صنعتی گفت: چنانچه شرایط مهیا شود خوداتکایی محصولاتی مانند شکر و پنبه دور از انتظار نیست و در زمینه دانه های روغنی که کشت آن ها از جمله کلزا در تناوب با غلات موجب پایداری تولید می شود درصدد به حداقل رساندن واردات هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 31 درصدی خرید تضمینی گندم تاکنون

رشد 31 درصدی خرید تضمینی گندم تاکنون