مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 09:512023-05-28اجتماعي

دیده شدن یک قلاده توله پلنگ در شهرستان طارم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا یافتیان مدیرکل محیط زیست استان زنجان صبح امروز در جنع خبرنگاران اظهار داشت: روز گذشته محیط بانان شهرستان طارم در جریان حضور یک قلاده بچه پلنگ در دربند باکلور واقع در منطقه شکار ممنوعه خرمنه سر طارم شده و بلافاصله تأمین امنیت و مراقبت از بچه پلنگ به صورت نامحسوس در دستور کار قرار می گیرد تا در صورت امکان مادر توله به فرزند خود مراجعه و به محل امنی منتقل شود.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان متاسفانه به دلیل مراجعه نکردن پلنگ مادر، تلاش ها و مراقبت ها برای دور نکردن این توله از مادر و زیستگاه خود جواب نمی دهد و به ناچار با هماهنگی های صورت گرفته توله به زنجان منتقل شد.

وی افزود: پس از انجام اقدامات اولیه و تغذیه دستی طبق مشورت متخصصین، توله پلنگ که طبق شواهد 5 روزه است به مرکز تیمار و بازپروری حیات وحش پارک طبیعت پردیسان تهران منتقل شد.

یافتیان اضافه کرد: منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم یکی از بهترین زیستگاه های پلنگ در کشور بوده و در طی سالیان گذشته توسط محیط بانان و ساکنان جوامع محلی مشاهده و حضور این گونه ارزشمند در منطقه ثبت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیده شدن یک قلاده توله پلنگ در شهرستان طارم

دیده شدن یک قلاده توله پلنگ در شهرستان طارم