مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 07:252023-05-31بين الملل

نگرانی ناصرالدین شاه از تأثیر منفی اعدام ها در سفر به اروپا


اسنادی نویافته نشان می دهد ناصر الدین شاه قاجار در آستانه سفر دوم خود به فرنگ نگران تأثیر منفی اعدام 10 نفر بر افکار عمومی در اروپا بوده است.

- اسنادی نویافته نشان می دهد ناصر الدین شاه قاجار در آستانه سفر دوم خود به فرنگ نگران تأثیر منفی اعدام 10 نفر بر افکار عمومی در اروپا بوده است.

این 10 نفر به اتهام سنگ اندازی به کالسکه شاه و در پی اعتراض به تأخیر در پرداخت به سربازان دستگیر و مجازات شده بودند.

  عصر ایران؛ مهرداد خدیر- اسنادی نویافته نشان می دهد ناصر الدین شاه قاجار در آستانه سفر دوم خود به فرنگ نگران تأثیر منفی اعدام 10 نفر بر افکار عمومی در اروپا بوده است.

  دکتر محمد نادر نصیری مقدم - استاد تاریخ و مدیر دپارتمان زبان و ادب فارسی و پژوهش های ایرانی دانشگاه استراسبورگ فرانسه- احتمالا اولین پژوهش گر ایرانی است که با این اسناد بسیار جذاب رو به رو شده است.

  او حاصل تحقیق خود را در قالب مقاله ای خواندنی در اختیار فصل نامه بخارا قرار داده و یادآور شده داستان، مربوط به اتفاقی است که روز چهارشنبه 14 فروردین 1257 خورشیدی در مسیر شاه به حرم حضرت عبدالعظیم رخ داده است.

  شاه، قبل از سفر به زیارت می رفته ولی در مسیر گروهی از سربازان اصفهانی - که سه ماه بوده جیره و مواجب خود را دریافت نکرده بودند- تا از عبور شاه باخبر می شوند سعی می کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی ناصرالدین شاه از تأثیر منفی اعدام ها در سفر به اروپا

نگرانی ناصرالدین شاه از تأثیر منفی اعدام ها در سفر به اروپا