مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 09:272023-06-20سياسي

سیاست زدگی چالش مهم آموزش عالی/برخی موسسات غیرانتفاعی به کانون قدرت وصل هستند


رییس دانشگاه تهران سیاست زدگی را چالش مهم آموزش عالی دانست و گفت: اینکه افرادی بخواهند با طی کردن روندهای سیاسی، نسبت به اخذ مجوز برای راه اندازی مراکز و موسسات آموزش عالی اقدام کرده و کار خود را پیش ببرند، - رییس دانشگاه تهران سیاست زدگی را چالش مهم آموزش عالی دانست و گفت: اینکه افرادی بخواهند با طی کردن روندهای سیاسی، نسبت به اخذ مجوز برای راه اندازی مراکز و موسسات آموزش عالی اقدام کرده و کار خود را پیش ببرند، مایه وهن آموزش عالی است.

بنابراین نباید اجازه دهیم که سیاست زدگی در آموزش عالی رسوخ کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سید محمد مقیمی در نشست هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان تهران که در سالن شورای دانشگاه تهران برگزار شد، از سیاست زدگی به عنوان مهمترین چالش تضمین کیفیت در آموزش عالی نام برد و گفت: آفت سیاست زدگی دارای سطوح و لایه های مختلفی است.

یکی از پایین ترین سطوح این عارضه که در دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی بیشتر مشاهده می شود، این است که این موسسات دچار عارضه قبیله گرایی و فامیل محوری شده و به عبارتی تبدیل به سازمان خانوادگی شده اند.

وی با اشاره به کاهش جمعیت دانشجویی کشور در سال های اخیر، افزود: بنابراین تعداد دانشجویان کمتری جذب دانشگاه های غیرانتفاعی می شوند و اقتصاد آموزش در این موسسات با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست زدگی چالش مهم آموزش عالی/برخی موسسات غیرانتفاعی به کانون قدرت وصل هستند

سیاست زدگی چالش مهم آموزش عالی/برخی موسسات غیرانتفاعی به کانون قدرت وصل هستند