مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 09:252023-05-28اقتصادي

حقابه گرمسار و آرادان خشکید/ بررسی موانع آبرسانی از «نمرود»


با وجود مصوبه قانونی بهره مندی مردم گرمسار و آرادان از 91 درصد آب سد نمرود، این حقابه قانونی و شرعی با کم توجهی های بسیاری روبرو ب و علیرغم مطالبات گسترده مردم همچنان عملی نشده است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها - داوود عبدی: در سایه ضعف و انفعال مسئولان استان سمنان، عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از حبله رود در دست اقدام است که با بهره برداری از این خط انتقال بایستی منتظر وقوع فاجعه ای عظیم در دشت گرمسار باشیم.

علاوه بر این طی سال های اخیر روند برداشت بی رویه آب از رودخانه حبله رود افزایش یافته به نحوی که گزارش ها حاکی از برداشت مازاد بر حقابه روستاها و بعضاً مزارع بالادست رودخانه است که آثار و تبعات منفی این موضوع بر کشاورزی دشت گرمسار تأثیر گذاشته است؛ این در حالی است که تأمین امنیت قضایی دغدغه هدف گذاری در بسیاری از اسناد بالادستی بخش کشاورزی است همچنین یکی دیگر از موضوعاتی که در کاهش تولید تأثیرگذار است عدم اختصاص حقابه لازم بوده که در این راستا مسئولان امر باید نسبت به تخصیص حقابه اقدام کنند.

قطره ای آب وجود ندارد کم آبی صدای مسئولان محلی و استانی را درآورده تا جایی که امام جمعه گرمسار اعلام کرد: بارها و بارها مسئولان و کشاورزان درخواست کردند و جلسات گذاشتند بارها در محافل عمومی این حقابه را فریاد زدیم و بیان کردیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقابه گرمسار و آرادان خشکید/ بررسی موانع آبرسانی از «نمرود»

حقابه گرمسار و آرادان خشکید/ بررسی موانع آبرسانی از «نمرود»