مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 15:452023-06-17دانش

دمای این سیاره بیشتر از 2000 درجه سلسیوس است!


پژوهش جدیدی که در «دانشگاه مونترآل»(UdeM) انجام شده، یک سیاره فراخورشیدی عجیب را مورد بررسی قرار داده است که دمای آن به بالای 2000 درجه سلسیوس می رسد.

- پژوهش جدیدی که در دانشگاه مونترآل (UdeM) انجام شده، یک سیاره فراخورشیدی عجیب را مورد بررسی قرار داده است که دمای آن به بالای 2000 درجه سلسیوس می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، ستاره شناسان دانشگاه مونترآل (UdeM) یک سیاره عجیب، پف کرده و سوزان را که در فاصله 600 سال نوری از زمین قرار دارد، بررسی کرده اند و عناصری را در آن دیده اند که معمولا سنگ ها را تشکیل می دهند اما آن قدر داغ هستند که در جو بخار شده اند.

این سیاره که WASP-76b نام دارد، تقریبا به اندازه مشتری است اما 12 برابر نزدیک تر از فاصله عطارد به خورشید، دور ستاره خود می چرخد.

از آنجا که WASP-76b به ستاره خود بسیار نزدیک است، جو آن تا دمای سوزان 2000 درجه سلسیوس گرم و باعث می شود که سیاره تا شش برابر حجم مشتری پف کند.

این دمای بالا به ستاره شناسان فرصت می دهد تا عناصری را مشاهده کنند که معمولا تشخیص دادن آنها در جو یک غول گازی دشوار است.

پژوهشگران در بررسی خود، عناصری مانند منیزیم، کلسیم و نیکل را یافتند که معمولا سنگ ها را تشکیل می دهند اما به دلیل دمای بسیار زیاد، این عناصر در واقع به شکل گاز در WASP-76b وجود دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دمای این سیاره بیشتر از 2000 درجه سلسیوس است!

دمای این سیاره بیشتر از 2000 درجه سلسیوس است!