مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 23:352023-06-05سياسي

چهار تاقی قوژد گناباد مرمت می شود


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گناباد گفت: اثر فرهنگی تاریخی موسوم به «چهارتاقی» روستای قوژد گناباد مرمت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گناباد، حمیدرضا محمودی قوژدی امروز دوشنبه 15 خرداد ماه 1402 با اعلام این خبر اظهار کرد: این اثر فرهنگی تاریخی متعلق به دور قاجاریه که در فهرست آثار ملی ایران به شماره 12923 مورخ 19 مرداد ماه سال 1384 به ثبت رسیده است با همکاری و مشارکت شورای اسلامی و دهیاری روستای قوژد مرمت خواهد شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گناباد ادامه داد: چهارتاقی قوژد یکی از معدود چهارتاقی های باقی مانده در شهرستان هم چون چهار تاقی های دلویی است که به عنوان معماری آرامگاهی در قبرستان های قدیمی احداث شده است.

محمودی قوژدی افزود: این نوع معماری، تداوم معماری آتشکده های دوره ساسانی و اشکانی به لحاظ پلان است که تا دوره معاصر در این منطقه ادامه یافته است.

وی با بیان این که آسیب های ساختاری ناشی از عملکرد عوامل طبیعی در طول سالیان و نیز عدم رسیدگی باعث تشدید فرسودگی کالبدی این اثر شده است، افزود: پوشش آجری به علت لهیدگی و فرسودگی ملات های بین آجرها با عارضه ترک های شعاعی و ریزش آجرها در مرکز پوشش نیازمند اقدامات استحکام بخشی در راستای درمان جامع از طریق دوخت دور ترک ها،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهار تاقی قوژد گناباد مرمت می شود

چهار تاقی قوژد گناباد مرمت می شود