مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 08:402023-06-07سياسي

نماینده مجلس: حجم فرسایش خاک در خراسان شمالی نگران کننده است


نماینده مردم 5 شهر خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: حجم فرسایش خاک در استان به دلیل وجود اراضی شیب دار و کمبود بارندگی زیاد است و این امری نگران کننده برای آینده زمین های خراسان شمالی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، محمد وحیدی، رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای در جلسه مدیریت جامع حوزه آبخیز استان که با حضور حسن وحید، معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد اظهار کرد: اراضی شیب دار مانعی برای حفظ آب وخاک استان است و باید برای بهبود عملکرد این اراضی چاره ای اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه بالاترین سطح برداشت آب های تحت الارض را در کشور داریم، گفت: حجم فرسایش خاک در استان به دلیل وجود اراضی شیب دار و کمبود بارندگی زیاد است و این امری نگران کننده برای آینده زمین های استان است.

نماینده مردم 5 شهر خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: خراسان شمالی به دلیل این که در منطقه کوهستانی قرار دارد دارای زمین های کشاورزی با شیب زیاد در دامنه کوه ها است که شرایط نامناسبی را برای مراتع استان به وجود می آورد.

رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به برپایی صنعت سیمان در کنار پارک جنگلی گلستان، گفت: ضرری که این صنعت به مراتع و دشت های استان وارد می کند بیشتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده مجلس: حجم فرسایش خاک در خراسان شمالی نگران کننده است

نماینده مجلس: حجم فرسایش خاک در خراسان شمالی نگران کننده است