مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 16:452023-05-30اقتصادي

رشد تولید خودرو در سال 1402 رکورد زد


سرپرست وزارت صمت در حاشیه دیدار با همتای عمانی اعلام کرد: رشد تولید خودرو در سال 1402 رکورد زد و با همکاری بانک مرکزی، تامین ارز صنایع خودرو بدون وقفه ادامه دارد.

- اخبار شرکت ها؛ ایکوپرس - سرپرست وزارت صمت در حاشیه دیدار با وزیر صنعت و تجارت و ترویج سرمایه گذاری عمان اعلام کرد: با رفع موانع و مشکلاتی که صنعت خودرو در ابتدای دولت سیزدهم با آن مواجه بود، در سال گذشته برای اولین بار طی چند سال اخیر، تولید خودرو به حدود 1.

4 میلیون دستگاه رسید و رشد 39 درصدی را ثبت کرد.

این رشد تولید در سال جاری هم برنامه ریزی شده و در دو ماه گذشته ادامه داشته، به نحوی که همین دو ماه نخست امسال، رکورد رشد تولید سال گذشته هم زده شده و تولید خودرو رشد 48 درصدی را ثبت کرد که نتیجه برنامه ریزی تولید، رفع موانع این حوزه و تامین به موقع ارز مورد نیاز کارخانجات بوده است.

سید مهدی نیازی با اشاره به وضعیت مطلوب تامین ارز صنایع به ویژه صنایع خودرو و قطعه سازی در ماه های اخیر، گفت: با رایزنی های بسیار مثبتی که اخیرا با بانک مرکزی داشتیم، ارز مورد نیاز قطعات خودرو به نحو خوبی تامین شده و در سال جاری نیز طبق برنامه تامین خواهد شد که محل تامین این ارز از طریق سامانه نیما، تهاتر، صادرات در برابر واردات و سایر روش های مرسوم خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد تولید خودرو در سال 1402 رکورد زد

رشد تولید خودرو در سال 1402 رکورد زد