مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 20:502023-06-18سياسي

عزاداری سنتی یزدی ها به جهانیان معرفی شود


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد پاسداری از عزاداری سنتی یزدی ها را ضروری دانست و گفت: عزاداری سنتی یزدی ها باید به جهانیان معرفی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، حجت الاسلام علیرضا نجیمی عصر امروز در جلسه هماهنگی تدوین منشور هیأت های مذهبی استان، اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن ماه محرم در دیدار با جمعی از روحانیون و خطبای شهرستان یزد، برنامه ریزی برای هیات مذهبی و هدایتگری آنها را مهم و حیاتی توصیف کرد.

وی با اشاره به بعضی از اتفاقات سال قبل که توسط بعضی از افراد خاص در شب عاشورا اتفاق افتاد، اشاره کرد و افزود: متاسفانه بعضی ها درصدد فاصله انداختن هیات مذهبی سنتی استان یزد با نظام اسلامی بودند که با جواب قاطع هیئت های مذهبی روبرو شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: یکی از خلاء های مهم هیات مذهبی، حضور موثر روحانیون در آنهاست در حالی که حضور روحانیون موجب توسعه و ترویج آموزه های دینی صحیح و اصلاح خط فکری هیات منطبق بر اصول اساسی انقلاب اسلامی خواهد شد.

نجیمی با اشاره به تجلیل مقام معظم رهبری از سینه زنی سنتی هیئت های مذهبی یزد، اضافه کرد: روش سینه زنی هیات یزدی، خاص و جذاب برای مردم دیگر استان هاست لذا باید با تقویت این سنت حسنه، آن را برای آیندگان به یادگار گذاشت و باید این مهم را به جهانیان معرفی کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزاداری سنتی یزدی ها به جهانیان معرفی شود

عزاداری سنتی یزدی ها به جهانیان معرفی شود