مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 11:002023-06-17سياسي

عقلانیت؛ حلقه گمشده جامعه


رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: عقلانیت حلقه گمشده وضعیت امروز جامعه است و راه اندازی اندیشکده حکمرانی می تواند این مهم را تقویت کند.

- علی محمدیان، رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل 27 خرداد در آیین افتتاح اندیشکده حکمرانی استان اردبیل با اشاره به اینکه عقلانیت حلقه گمشده وضعیت امروز جامعه است اظهار کرد: امروز شاهد تشکیل مجموعه ای در استان هستیم که مدت هاست جای این مجموعه در استان خالی بود و با افتتاح این اندیشکده شاهد حکمرانی عقل و عقلانیت و منطق و قانون باشیم.

وی افزود: دغدغه هایی می طلبید که این اندیشکده در استان ایجاد شود که از آن جمله می توان به یک حدود اختیارات و وظایف مشخص نمایندگان که قانون مشخص کرده و این دغدغه وجود دارد که حدود اختیارات نمایندگان باعث ورود به حیطه وظایف سایر قوا شود.

محمدیان ادامه داد: ایجاد یک خوداصلاحی در مجلس باید باشد و این کار اندیشکده هاست که این خوداصلاحی را رقم بزنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: برای تصمیم سازی و قانونگذاری باید اطلاعات کامل و محیطی بصورت کارشناسی در اختیار نمایندگان قرار گیرد و وظیفه اندیشکده حکمرانی است.

محمدیان با اشاره به مسئله شناسی استان ها که از وظایف مهم اندیشکده حکمرانی است گفت: 63 درصد مسئله استان ها مشابه بوده و مهمترین آنها ناکارآمدی مدیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقلانیت؛ حلقه گمشده جامعه

عقلانیت؛ حلقه گمشده جامعه