مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 10:202023-06-11بين الملل

روابط دوجانبه و اوکراین، محور رایزنی رهبران هند و آفریقای جنوبی


نخست وزیر هند و رییس جمهور آفریقای جنوبی طی مکالمه تلفنی خود پیرامون همکاری های دوجانبه و مسائل منطقه ای و جهانی از جمله درگیری اوکراین بحث و رایزنی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از وب سایت یونایتد نیوز آو ایندیا ، نارندرا مودی نخست وزیر هند در توییتر نوشت: من با سیریل رامافوسا، رییس جمهوری آفریقای جنوبی گفت وگو کردم.

ما درباره پیشرفت در همکاری های دوجانبه، مسائل منطقه ای و جهانی از جمله همکاری در بریکس و ابتکار صلح رهبران آفریقایی نسبت به درگیری اوکراین رایزنی کردیم.

آن ها همچنین طی این تماس علاوه بر اینکه توافق کردند با یکدیگر در تماس باشند، پیشرفت در روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند؛ روابطی که براساس روابط تاریخی محکم و متقابل شکل گرفته است.

مودی ضمن تاکید نسبت به درخواست همیشگی هند مبنی بر گفت وگو و دیپلماسی اظهار کرد: رییس جمهور رامافوسا همچنین ابتکار صلح رهبران آفریقایی درباره وضعیت اوکراین را مطرح و من را از آن مطلع ساخت.

هند همیشه از تمامی ابتکارهایی که با هدف تضمین ثبات و صلحی بادوام در اوکراین باشد، حمایت می کند.

وی افزود: رییس جمهور رامافوسا حمایت کامل خود را از ابتکارات هند به عنوان کشوری که در سال 2023 ریاست گروه 20 را بر عهده دارد، مطرح و تمایل خود را برای سفر به هند ابراز کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روابط دوجانبه و اوکراین، محور رایزنی رهبران هند و آفریقای جنوبی

روابط دوجانبه و اوکراین، محور رایزنی رهبران هند و آفریقای جنوبی