مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 09:312023-06-10اجتماعي

سلاجقه: 2میلیون هکتار از تالاب ها تبدیل به منشا برداشت گرد و غبار شدند


علی سلاجقه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، در حاشیه بازدید از یک واحد دانش بنیان در البرز، در گفت وگو با خبرنگار فارس، در خصوص وضعیت تالاب ها، گفت: باتوجه به وضعیت تغییر اقلیم و تغییر کاربری که در کشور انجام شده و عدم تأمین حق آبه های تالاب های کشور حدود 2میلیون هکتار از تالاب ها تبدیل به منشا برداشت گرد و غبار در داخل کشور شده است.

  وی ضمن تاکید بر اهمیت مرطوب سازی سطح تالاب ها به منظور جلوگیری از گرد و خاک، گفت: باید بتوانیم از مربوط سازی استفاده کنیم با توجه به اینکه بارش ها کاهش پیدا کرده است، حتما از پساب ها،چرخه پساب ها و پساب های صنعتی استفاده می کنیم.

روند احیای تالاب صالحیه تسریع می شود  سلاجقه با بیان اینکه رییس جمهور در سفر به استان البرز تاکید بسیاری داشتند تا مشکل تالاب های استان مرتفع شود، گفت: تالاب صالحیه به منشأ گرد و غبار برای تهران و قزوین نیز تبدیل شده است از این رو رسیدگی به آن از اهمیت ملی برخوردار است چرا که احیای آن پایتخت را نیز امن می کند.

وی در ادامه به موقعیت جغرافیایی تالاب صالحیه اشاره کرد و یادآور شد: همکاران و مدیران مربوطه دو استان البرز و قزوین در قالب یک کارگروه ملی تالاب صالحیه مورد تحلیل قرار گرفته داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلاجقه: 2میلیون هکتار از تالاب ها تبدیل به منشا برداشت گرد و غبار شدند

سلاجقه: 2میلیون هکتار از تالاب ها تبدیل به منشا برداشت گرد و غبار شدند