مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 13:202023-05-28پزشكي

لزوم تسریع روند اداری ورود داروی «پکسلووید» به فهرست دارویی کشور


دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به بررسی اثربخشی و پیشنهاد کمیته علمی کشوری کرونا به سازمان غذا و دارو در مورد لزوم ورود داروی «پکسلووید» به فهرست دارویی کشور، - لزوم تسریع روند اداری ورود داروی پکسلووید به فهرست دارویی کشور دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به بررسی اثربخشی و پیشنهاد کمیته علمی کشوری کرونا به سازمان غذا و دارو در مورد لزوم ورود داروی پکسلووید به فهرست دارویی کشور، یادآور شد: این دارو اخیرا توسط سازمان غذا و دارو آمریکا، تایید شده و توصیه کمیته علمی همچنان تسریع روند اداری و اجرایی ورود به فهرست دارویی و تولید این دارو در کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حمیدرضا جماعتی با بیان این مطلب، افزود: پکسلووید برای افراد پرخطر نیز کاربرد دارد که به کاهش مرگ و میر و بستری بیماران کووید19 می انجامد.

در شرایطی قرار داریم که زیرسویه های جدید در کشور و جهان، در گردش هستند و هنوز واکسن اثربخش و موثری برای این زیرسویه ها، تولید نشده و در حال حاضر در اکثر کشورها بیشترین تاکید بر استفاده از داروهای ضدویروسی در مقابله با زیرسویه های جدید کرونا است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی، استفاده از داروهای ضدویروسی از بهترین راهکارهای مقابله با کرونا در افراد پرخطر است، تصریح کرد: زیرسویه های جدید، مشکل کمتری برای اف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تسریع روند اداری ورود داروی «پکسلووید» به فهرست دارویی کشور

لزوم تسریع روند اداری ورود داروی «پکسلووید» به فهرست دارویی کشور