مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 14:452023-05-31بين الملل

درخواست از آمریکا برای استفاده نکردن از اورانیوم غنی شده در آزمایش های هسته ای


مقامات سابق تنظیم مقررات هسته ای و وزارت امور خارجه آمریکا ضمن آنکه از وزارت انرژی این کشور خواستند در برنامه استفاده از اورانیوم درصد بالا که از آن برای ساخت بمب استفاده می شود در یک آزمایش جدید انرژی هسته ای تجدیدنظر کند، - مقامات سابق تنظیم مقررات هسته ای و وزارت امور خارجه آمریکا ضمن آنکه از وزارت انرژی این کشور خواستند در برنامه استفاده از اورانیوم درصد بالا که از آن برای ساخت بمب استفاده می شود در یک آزمایش جدید انرژی هسته ای تجدیدنظر کند، گفتند، استفاده از این نوع اورانیوم می تواند انجام چنین آزمایشاتی در دیگر کشورها را ترغیب کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت انرژی آمریکا و دو کمپانی قصد دارند هزینه آزمایش راکتور کلراید مذاب (MCRE) در آزمایشگاه ملی آیداهو و استفاده از بیش از 600 کیلو سوخت حاوی اورانیوم غنی شده 93 درصد را تقسیم کنند.

کمپانی ترا پاور ال ال سی (TerraPower LLC) تحت حمایت بیل گیتس، صنایع عام کمپانی جنوبی (Southern Co) و وزارت انرژی آمریکا امیدوارند این آزمایش شش ماهه منجر به پیشرفت هایی در راکتورها شود که می توانند به کاهش آلودگی مرتبط با تغییر آب و هوا کمک کنند.

اما گروهی از اعضای سابق کمیسیون تنظیم مقررات اتمی از جمله آلیسون مک فارلین، رییس سابق این کمیسیون و معاونین سابق وزارت امور خارجه آم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست از آمریکا برای استفاده نکردن از اورانیوم غنی شده در آزمایش های هسته ای

درخواست از آمریکا برای استفاده نکردن از اورانیوم غنی شده در آزمایش های هسته ای