مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 16:502023-05-31اقتصادي

عدم ثبات قیمت ها سرمایه اصناف را به حداقل رسانده است


عدم ثبات قیمت ها در بازار باعث به حداقل رسیدن سرمایه اصناف و تعطیلی بسیاری از واحدها و افزایش بیکاری در جامعه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتاکنون بسیاری از اصناف و بازاریان با تعطیلی و رکود مواجهه هستند و با شرایط حاکم در ماه های اخیر بیش از 130 نفر از صاحبان مشاغل و مغازه داران اقدام به ابطال پروانه کسب کرده اند.

رییس اتاق اصناف اردبیل با تاکید بر اینکه مالیات پرداختی هر صنف به صورت جداگانه و برحسب عملکرد شغلی محاسبه شود، گفت: در حالی که سطح درآمد و سود بسیاری از کسبه و تجار در اثر تورم و افزایش قیمت ها به صفر رسیده است و در تشخیص مالیات بسیاری از مأموران اداره کل امور مالیاتی مبنا را سود سال های قبل قرار می دهند که این عدم تناسب در مالیات و سود مشکلات زیادی را گریبانگیر اصناف و بازاریان می کند.

ارغوانی افزود: دست خالی اصناف و بازاریان از وام های کم بهره که صرفاً به تولیدکنندگان ارائه می شود باعث شده این قشر از جامعه مشکلات حاصل از تورم و افزایش قیمت ها را به تنهایی بر دوش کشیده و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن اردبیل در مناطق کم برخوردار کشور لازم است مدیرکل امور مالیاتی استان با حمایت، اعطای تخفیف های مالیاتی و طرح های تشویقی از اصناف حامی این قشر از جامعه باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم ثبات قیمت ها سرمایه اصناف را به حداقل رسانده است

عدم ثبات قیمت ها سرمایه اصناف را به حداقل رسانده است