مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 15:202023-05-30بين الملل

خشونت پلیس فرانسه در مقابل معترضان؛ این رفتارها ریشه در کجا دارد؟


پلیس فرانسه یکی از مسلح ترین پلیس های اروپا است که انواع وسایل همچون انواع نارنجک ها، گاز اشک آور و انواع سلاح های دستی غیرمرگبار همچون اسلحه «فلش بال» را در اختیار دارد؛ - خشونت پلیس فرانسه در مقابل معترضان؛ این رفتارها ریشه در کجا دارد؟ پلیس فرانسه یکی از مسلح ترین پلیس های اروپا است که انواع وسایل همچون انواع نارنجک ها، گاز اشک آور و انواع سلاح های دستی غیرمرگبار همچون اسلحه فلش بال را در اختیار دارد؛ حتی گاه ابزاری که در زمره تجهیزات جنگی طبقه بندی می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از یورو نیوز، پلیس می گوید که در جریان برگزاری اعتراضات سراسری در کشور، از این ابزار برای حفظ نظم استفاده می کند اما منتقدان عملکرد پلیس معتقدند که میزان استفاده ماموران قانون از این ابزار بیش از حد است و منجر به تشدید خشونت نیروهای پلیس در مقابل معترضان شده است.

نهادهای حقوق بشری از جمله سازمان ملل، شورای اروپا و عفو بین الملل نیز پیش از این به رفتار خشونت آمیز پلیس فرانسه در مقابل معترضان بویژه در جریان اعتراض ها به اصلاحات قانون بازنشستگی در سال جاری میلادی انتقاد داشته اند.

این انتقادات به ویژه در زمانی مطرح می شود که به گفته سباستین روشه، پژوهشگر متخصص درباره عملکرد پلیس در مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه، بسیاری از کشورهای عضو اتحاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشونت پلیس فرانسه در مقابل معترضان؛ این رفتارها ریشه در کجا دارد؟

خشونت پلیس فرانسه در مقابل معترضان؛ این رفتارها ریشه در کجا دارد؟