مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 00:002023-06-14اقتصادي

«ذووه» معدنی 3 هزار ساله مدفون در باطله ها


معدن «ذووه» با 3 هزار سال قدمت، یکی از معادن قدیمی و تاریخی ندوشن است که به ثبت آثار ملی رسیده اما مورد تعرض و تخریب قرار گرفته و به حال خود رها شده است.

- معدن ذووه با 3 هزار سال قدمت، یکی از معادن قدیمی و تاریخی ندوشن است که به ثبت آثار ملی رسیده اما مورد تعرض و تخریب قرار گرفته و به حال خود رها شده است.

خبرگزاری مهر – گروه استان ها - سمیه گلابگیریان: معدن ذووه ندوشن در غرب استان یزد به عنوان یک معدن طلا و مس قدیمی، چندین سال است که مورد تعرض واقع قرار گرفته و قرار است با گردشگری معدن احیا شود، آینده ای که بهره بردار متخلف هنوز زیر بار آن نرفته و مشخص نیست چگونه قرار است خسارت های وارد به این بنای تاریخی را جبران کند.

استان یزد یکی از بزرگترین استان های معدنی کشور است و فعالیت دو معدن بزرگ سنگ آهن نشان از ذخیره های غنی این استان دارد که آن را مورد توجه قرار داده است.

اما این توجه تنها مربوط به حال حاضر نیست بلکه در گذشته نیز معادنی در استان وجود داشتند که نه به روش های امروزی بلکه به شکل سنتی مورد بهره برداری قرار داشتند که از جمله آنها می توان به معدن ذووه اشاره کرد.

صدور مجوز فعالیت در گرو احیا و راه اندازی گردشگری معدن معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد درباره وضعیت معدن ذووه به خبرنگار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ذووه» معدنی 3 هزار ساله مدفون در باطله ها

«ذووه» معدنی 3 هزار ساله مدفون در باطله ها