مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 خرداد 1402 ساعت 00:052023-06-01سياسي

جریمه بی حجابی و کشف حجاب در لایحه عفاف و حجاب چه میزان است؟


یک وکیل پایه یک دادگستری به تشریح مواد لایحه «حمایت از عفاف و حجاب»(لایحه نهایی اصلاحی از سوی دولت) پرداخت و از میزان جریمه های نقدی برای افراد بی حجاب و برهنه نما و همچنین تشدید مجازات برای آمران به معروف و ناهیان منکر خبر داد.

- گروه جامعه خبرگزاری فارس: اواخر هفته گذشته لایحه پیشنهادی قوه قضاییه با تغییرات دولت درباره عفاف و حجاب به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

در این لایحه فناوری های نوین و سامانه های هوشمند جایگزین روش های قبلی برخورد با جرم کشف حجاب شده است.

  پیش از این نیز در نظام حقوقی ایران و در قوانین مدونی همچون قانون مجازات اسلامی و قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ( مصوب سال 1394) پیش بینی های مناسبی برای حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب و بنیاد خانواده صورت گرفته، اما برخی از اقتضائات و نیازهای روز ایجاب می کرد قوانین جدید و با رویکردهای متفاوتی در این زمینه تصویب شوند.

از همین رو قوه قضاییه، با توجه به نیازهای روز فضای اجتماعی کشور، لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب را پس از مشورت صورت گرفته با سایر مسوؤلین و کارشناسان و متخصصان امر، تدوین و آن را به دولت ارسال کرد.

دولت نیز پس از بررسی های کارشناسی انجام شده این لایحه را به مجلس شورای اسلامی فرستاده تا مورد بررسی نمایندگان مردم قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریمه بی حجابی و کشف حجاب در لایحه عفاف و حجاب چه میزان است؟

جریمه بی حجابی و کشف حجاب در لایحه عفاف و حجاب چه میزان است؟