مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 09:352023-05-31اقتصادي

اجرای طرح جهش تولید در بیش از 4 میلیون هکتار اراضی دیم کشور


معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به عملیاتی شدن اجرای طرح جهش تولید در اراضی دیم 22 استان کشور گفت: این طرح در 4 میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی دیم کشور اجرا شد که سهم لرستان از این میزان 350 هزار هکتار است.

- ایسنا/لرستان معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به عملیاتی شدن اجرای طرح جهش تولید در اراضی دیم 22 استان کشور گفت: این طرح در 4 میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی دیم کشور اجرا شد که سهم لرستان از این میزان 350 هزار هکتار است.

سیدمصطفی سیدهاشمی نهم خردادماه در همایش دستاوردهای جهش تولید در دیمزارهای لرستان که در خرم آباد برگزار شد با تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع)، اظهار کرد: اگر در سنوات قبل در لرستان اراضی دیم زیر کشت نمی رفت یا راندمان آن پایین بود، امروز با طرح جهش تولید نه تنها اراضی دیم زیر کشت محصولات می رود بلکه راندمان آن بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه کشورها با وجود پیشرفت در حوزه های مدرن، هوش مصنوعی، فناوری و موشکی نیازمند تامین امنیت غذایی هستند، گفت: رهبری در تعریف امنیت اقتصادی، کشت محصولات مورد نیاز مردم را از جمله تعاریف امنیت اقتصادی برشمرده اند که گندم و جو در این راستا محصولات استراتژیک هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح جهش تولید در بیش از 4 میلیون هکتار اراضی دیم کشور

اجرای طرح جهش تولید در بیش از 4 میلیون هکتار اراضی دیم کشور