مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 11:202023-06-04سياسي

امام(ره) خطاب به بانوان؛ ایران تنها به دست مردان درست نمی شود


امام خمینی(ره) بارها بر تساوی مرد و زن در حکومت اسلامی تأکید کرده و معتقد بودند ایران تنها با دست مردان درست نمی شود و برای زنان حق مداخله در امور کشور و بنای جمهوری اسلامی قائل بودند.

- خبرگزاری فارس- همدان: به راستی باید به این سئوال پاسخ داد چرا مردم به حکومتی که مدرن شدن به شیوه غربی را به سرعت در جامعه ایران دنبال می کرد پاسخ منفی دادند، مگر در انقلاب مشروطه روشنفکران همین را نمی خواستند؟ و در واقع اگر بخواهیم محدوده این سئوال را کوچکتر کنیم، چرا زنان به نوع ظاهر و پوششی که حکومت پهلوی برای آنها در نظر گرفته بود، پاسخ منفی دادند و به دنبال مردی رفتند که نه از اشرافی گری شاهنشاهی در او خبری بود و نه از چهره ای مدرن شده به سبک غربی.

به راستی حکومت، دین، مردم و شان زن در اندیشه این مرد چگونه تعریف می شد؟ پیداست که پاسخگویی به همه این سئوالات در این مقال نمی گنجد و ما به دنبال بخش پایانی این سئوال هستیم که زن در اندیشه رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر، چه جایگاهی دارد؟ امام پیش از همه بارها خطاب به زنان جامعه فرمودند: شما در صف جلوی نهضت هستید.

اسلام به شما آنقدر احترام قائل است که برای مردها نیست، اسلام شما را می خواهد نجات بدهد، اسلام شما را می خواهد از این ملعبه ای که اینها می خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام(ره) خطاب به بانوان؛ ایران تنها به دست مردان درست نمی شود

امام(ره) خطاب به بانوان؛ ایران تنها به دست مردان درست نمی شود