پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 13:152023-06-15دانش

کشف یکی از اجزای کلیدی حیات در نزدیکی زحل

برای اولین بار در جهان، فسفات که عنصر اصلی سازنده حیات است، در داده های آرشیوی فضاپیمای کاسینی ناسا در اقیانوس زیرسطحی قمر انسلادوس سیاره زحل شناسایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ستاره شناسان فسفات را در قمر سیاره زحل موسوم به انسلادوس (Enceladus) کشف کردند و این نخستین باری است که این ترکیب شیمیایی در اقیانوسی غیر از اقیانوس های روی زمین کشف می شود.

این یافته ها که امروز در مقاله ای جدید در مجله Nature منتشر شده است، پس از جمع آوری داده های آرشیوی از تحلیلگر غبار کیهانی کاسینی که قبل از برخورد به زحل در تاریخ 15 سپتامبر 2017 جمع آوری شده بود، به دست آمده است.

این یک کشف کلیدی است، زیرا فسفات ها یکی از اجزای اصلی کروموزوم ها و حامل اطلاعات ژنتیکی هستند که دی ان ای در آنها یافت می شود.

این نشان می دهد که ممکن است یک قدم به یافتن حیات بیگانه در یکی از جهان های اقیانوسی بیگانه که به دور خورشید ما می چرخند، نزدیک تر شده باشیم.

جست وجوی حیات در جهان های اقیانوسیاین کشف جدید کمک می کند تا نور جدیدی بر روی جهان های اقیانوسی فراتر از زمین بتابد.

اینها موضوع مورد علاقه بزرگی در میان جامعه علمی هستند، زیرا به دلیل فراوانی آب در این قمرها و سیارات، پتانسیل میزبانی از حیات را دارند.

کشف یکی از اجزای کلیدی حیات در نزدیکی زحل