مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 19:152023-06-11پزشكي

ارتباط الکل با خطر ابتلا به بیش از 60 نوع بیماری


متخصصان دانشگاه آکسفورد اثر مصرف الکل روی مردان در چین را بررسی کرده و دریافته اند حتی در افرادی که گاه به گاه الکل مصرف می کنند، خطر بروز برخی از بیماری ها افزایش می یابد از جمله بیش از 30 بیماری که پیش از این تصور نمی شد با الکل ارتباطی داشته باشند.

- یافته های مطالعه تازه ای که در نشریه نیچر مدیسین منتشر شد، نشان می دهد مصرف حتی مقادیر اندکی از الکل خطر ابتلا به بیش از 60 نوع بیماری را افزایش می دهد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متخصصان دانشگاه آکسفورد اثر مصرف الکل روی مردان در چین را بررسی کرده و دریافته اند حتی در افرادی که گاه به گاه الکل مصرف می کنند، خطر بروز برخی از بیماری ها افزایش می یابد از جمله بیش از 30 بیماری که پیش از این تصور نمی شد با الکل ارتباطی داشته باشند.

  پک کی ایم ، نویسنده اصلی این گزارش و از پژوهشگران بهداشت جمعیت آکسفورد در این باره گفت: مصرف الکل با طیف گسترده تری از بیماری ها، بیش از آنچه پیش تر مشخص شده بود، مرتبط است و یافته های ما نشان می دهد که این ارتباط ها احتمالا علت و معلولی است.

  به نوشته نیویورک پست، 51 هزار و 200 شرکت کننده از 10 منطقه در سراسر چین برای این مطالعه انتخاب شدند که 41 درصدشان مرد بودند.

  33 درصد از این مردان تایید کردند که دست کم هفته ای یک بار الکل مصرف می کنند در حالی که فقط دو درصد زنان گفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط الکل با خطر ابتلا به بیش از 60 نوع بیماری

ارتباط الکل با خطر ابتلا به بیش از 60 نوع بیماری