مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 15:302023-06-13اقتصادي

65 درصد از مطالبات چایکاران شمال کشور پرداخت شد


رییس سازمان چای کشور از پرداخت 65 درصدی مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 53 هزار تن برگ سبز چای به ارزش 735 میلیارد تومان خریداری شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حبیب جهانساز امروز سه شنبه در گفتگو با رسانه ها اظهار کرد: تولید چای در یک دهه اخیر به ثبات نسبی رو به رشدی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اصلاح و به زراعی باغات از مهم ترین نیازهای امروز این صنعت است، افزود: اصلاح و به زراعی منجر به افزایش تولید و درآمد بیشتر چایکاران می شود.

جهانساز با بیان اینکه امروز 46 میلیارد تومان از بهای سبز چای خریداری شده به حساب چایکاران شمال کشور واریز شد، ادامه داد: با واریز این مبلغ 65 درصد از مطالبات چایکاران در سالجاری پرداخت شده است.

رییس سازمان چای کشور تصریح کرد: از ابتدای اردیبهشت تاکنون 53 هزار و 788 تن برگ سبز چای به ارزش 735 میلیارد تومان از چایکاران شمال کشور خریداری شده که 47 هزار تن معادل 87 درصد آن درجه یک و بقیه درجه 2 بوده است.

وی از تولید 12 هزار و 102 تن چای خشک هم در این مدت خبر داد و گفت: بیش از 55 هزار خانوار چایکار در 28 هزار هکتار باغ خود در گیلان و مازندران به پرورش و تولید محصول چای فعالیت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

65 درصد از مطالبات چایکاران شمال کشور پرداخت شد

65 درصد از مطالبات چایکاران شمال کشور پرداخت شد