مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 17:002023-06-10بين الملل

مرگِ «کمپ دیوید» به دست جوانان مصری


پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره» در گزارشی نوشت: مصری ها «محمد صلاح»، سرباز شهید خود را یک قهرمان ملی و باعث افتخار جهان عرب می دانند که در مقابل نظامیان رژیم صهیونیستی عملیات شجاعانه ای انجام داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره در گزارشی نوشت که مصری ها محمد صلاح ، سرباز شهید کشورشان را که در سوم ژوئن، عملیات بی سابقه ای انجام داد و با نفوذ به مرزهای فلسطین اشغالی 3 نظامی صهیونیست را در نزدیکی گذرگاه مرزی العوجه به هلاکت رساند، سلیمان خاطر جدید توصیف کردند.

سلیمان خاطر هم سربازی مصری بود که در5 اکتبر 1985، پنج نظامی صهیونیست را کشته و هفت نفر دیگر را مجروح کرد؛ نیروهای رژیم اشغالگر قصد دور زدن پاسگاه مرزبانی او را داشتند که با مقاومت جانانه اش مواجه شدند.

او بعد از ممانعتش از پیش روی صهیونیست ها، تسلیم مقامات مصری شد.

در گزارش الجزیره آمده است: حالا صلاح هم یک سلیمان خاطر دیگر شد.

 از دید اکثر مصری ها، صلاح به یک قهرمان محبوب و نمادی از مخالفت مداوم مردم مصر نسبت به عادی سازی روابط با اسراییل، علی رغم امضای معاهده صلح در سال 1979، تبدیل شد.

 این موضوع تایید می کند که جنایات اشغالگران علیه مصری ها فراموش نشده است و حمایت مردمی مصر از آرمان فلسطین باقی خواهد ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگِ «کمپ دیوید» به دست جوانان مصری

مرگِ «کمپ دیوید» به دست جوانان مصری