مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 09:102023-06-01اقتصادي

80 درصد باغات روستایی گیلان سند مالکیت ندارند


معاون حفظ کاربری مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر لزوم توجه به قانونمندسازی اراضی باغی و زراعی، گفت: 80 درصد باغات روستایی گیلان سند مالکیت ندارند.

- بهنام صمدی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به پیش نیازهای تأمین امنیت غذایی و سالم سازی آن، افزود: ساماندهی اراضی کشاورزی و باغی در راستای تأمین امنیت غذایی و سالم سازی محصولات صورت می گیرد.

معاون حفظ کاربری مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه بسترهای بهره گیری از قابلیت های کشاورزی در استان فراهم است، گفت: یکپارچه سازی، اصلاح باغات و توجه به اقتصادی سازی باغات و مزارع کشاورزی برای بهره وری بیشتر در دستور کار قرار دارد.

صمدی با بیان اینکه قانونمندسازی اراضی باغی و زراعی در اولویت است، اضافه کرد: امور اراضی به حد پای کار حفظ اراضی کشاورزی و باغی ایستاده است.

وی با تاکید بر اینکه تغییر کاربری اراضی در مناطق روستایی ممنوع است، افزود: تغییر کاربری اراضی در مواقع استثنایی و با موافقت اعضای اصلی کارگروه امور اراضی و کمیسیون مربوطه امکان پذیر است.

معاون حفظ کاربری مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه احداث سکونتگاه دائم در اراضی کشاورزی ممنوع است، گفت: در صورت مشاهده چنین مواردی با فرد برخورد جدی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصد باغات روستایی گیلان سند مالکیت ندارند

80 درصد باغات روستایی گیلان سند مالکیت ندارند