مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 09:302023-06-06اقتصادي

گردشگری دریازده در خزر/ آن سوی پرچین ها دریا است


پس و پیش رفتن ساحل و دریا و کشاکش آن نتوانست گردشگری این دیار را از امواج طوفانی خزر نجات دهد و اقتصاد این سامان همچنان دریا زده است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- علیرضا نوری کجوریان: خنکای نسیم بهاری آرام آرام گر می گیرد و به روزهای گرم و دم کرده تابستان می رسد، اما آسمان خزر و ساحل نشینانش هماره یکرنگ است، برایشان بهار و تابستان و پاییز و زمستان فرقی ندارد و گردش ایام و پس و پیش رفتن ساحل، چیزی به سفره هایشان اضافه نکرده است.

در تابستان گردشگری به اوج می رسد و ساحل نشینان بیش از دیگران در حسرت رفتن به دریا و ساحل می مانند و آوای دریا و ساحل برای آنها از دور خوش است.

تنها دلخوشی آنان در برخی از روزهای سال این است که روی شن های کنار ساحل بنشیند تن رنجورشان را زیر آسمان خدا برنزه کنند و کشتی هایی را که فرسنگ ها دورتر از ساحل ایستاده اند تماشا کنند.

کودکان شمالی و کرانه خزر هنوز هیچ تصویری از کابین ناخدای کشتی و یا عرشه جز آن چیزی که در فیلم ها دیده اند، ندارند و همچنان پایشان به کشتی های منتظر مانده و متوقف شده در دریا نرسیده است.

قصه کشتی های مجلل تفریحی و توریستی که گاه برآن کروز نام نهاده می شود و گاه اتوبوس، برای ساحل نشینان همچنان یک قصه است و وعده های آمدن کروز، جوان مازندرانی و شمالی را پیر کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری دریازده در خزر/ آن سوی پرچین ها دریا است

گردشگری دریازده در خزر/ آن سوی پرچین ها دریا است