مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 11:552023-06-12بين الملل

تعمیق شکاف میان آمریکا و عربستان در سایه نظم جدید منطقه ای


کشورهای منطقه با ادارک اینکه آمریکا تمایل کمتری برای حضور در منطقه غرب آسیا دارد به این امر پی برده اند که برای امنیت باید به خودشان تکیه کنند؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عربستان سعودی که بعد از انقلاب اسلامی ایران، مهمترین متحد آمریکا در خلیج فارس محسوب می شود بار دیگر در روابطش با ایالات متحده دچار اختلاف شده و با وجود سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده به ریاض، نشانه های جدی از اختلافات میان ریاض و واشنگتن قابل مشاهده است که بیش از همه می تواند منشا آن در تصمیم اخیر اوپک پلاس باشد.

  هفته گذشته مجموعه موسوم به اوپک پلاس (متشکل از کشورهای اوپک و تولید کنندگان غیر اوپکی از جمله روسیه) پس از مذاکراتی فشرده توافق کردند طی یک ماه آینده یک میلیون بشکه از تولید خود بکاهند.

  این درحالی است که کشورهای غربی به ویژه کشورهای اروپا بعد از جنگ اوکراین به دلیل فشارهای روسیه در حوزه انرژی، بارها نسبت به افزایش قیمت نفت ابراز نگرانی کرده و متحدانشان در خلیج فارس را برای افزایش تولید با هدف حفظ ثبات بازار انرژی تحت فشار قرار داده بودند.

از سوی دیگر محمد بن سلمان درحالی در هفته گذشته میزبان نیکلاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا بود که براساس گزارش رسانه ها همکاری در بازار نفت مهمترین محور رایزنی های دو کشور عنوان شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعمیق شکاف میان آمریکا و عربستان در سایه نظم جدید منطقه ای

تعمیق شکاف میان آمریکا و عربستان در سایه نظم جدید منطقه ای