مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 11:352023-05-30اقتصادي

فعالیت تنها 5 درصد دانش بنیان ها در صنعت غذایی


تنها 5 درصد (400 شرکت دانش بنیان) در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی فعالیت می کنند و به اعتقاد من با توجه به ظرفیتی که داریم، - رییس صندوق نوآوری گفت: تنها 5 درصد (400 شرکت دانش بنیان) در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی فعالیت می کنند و به اعتقاد من با توجه به ظرفیتی که داریم، عدد کمی محسوب می شود و فاصله زیاد است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد صادق خیاطیان امروز در رویداد تبادل فناوری در صنعت غذایی که امروز در محل این صندوق برگزار شد، گفت: امر دانش بنیان چه در سطح مسولان کشور، چه در سطح جامعه نخبگان، صنعتگران و کارآفرینان دیگر یک امر تزیینی و لوکس تلقی نمی شود.

دانش بنیانی در توسعه صنعتی و اقتصادی نقش بسیار مهمی دارد.

و این باور تا حدود زیادی شکل گرفته که در واقع با کوشش فعالان این حوزه میسر شده است.

وی ادامه داد: شاهد پیشرفت دانش بنیانی در صنایع مختلف کشور اعم از صنعت دارو فناوری اطلاعات و نفت و گاز هستیم و در بخش امنیت غذایی و کشاورزی نیز اتفاقات خوبی رخ داده و شاهد رشد و ارتقا آن هستیم.

وی فعالیت شرکت های دانش بنیان در حوزه امنیت غذایی را کم و محدود توصیف کرد و گفت: براساس آمارها، تنها 5 درصد(400 شرکت دانش بنیان) در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی فعالیت می کنند و به اعتقاد من با توجه به ظرفیتی که داریم، عدد کمی محسوب می شود و فاصله زیاد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت تنها 5 درصد دانش بنیان ها در صنعت غذایی

فعالیت تنها 5 درصد دانش بنیان ها در صنعت غذایی