مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 18:502023-06-13فرهنگي

قصه گویی ایرانی در تقویم ملی ثبت شد


هنر قصه گویی به عنوان سند پویایی و مانایی فرهنگ ایران اسلامی طی آیینی با همراهی کانون پرورش فکری و سازمان میراث فرهنگی در گنجینه میراث معنوی (ناملموس) ملی به ثبت رسید .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، طی آیینی امروز هم زمان با تهران و استان های کرمان، خراسان رضوی و کرمانشاه، در مرکز شماره سه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت آیین قصه گویی ایرانی میراث معنوی (ناملموس) ملی شناخته شد.

این آیین گامی درجهت پاس داشت حرکت های سازنده کانون، پیش گامی درحرکت های فرهنگی و برگزاری بیست چهار دوره از جشنواره قصه گویی بود و همراهی جمعی از مفاخر و پیش کسوتان رابه همراه داشت.

کانون، دریچه ورود به دنیای تازه است محمد جلایی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه ورود به کانون، گشودن دریچه ای به دنیای تازه ای است، اظهار کرد: بخش مهمی از شخصیت امروز خود را محصول حضور در کانون و ثمره هم نشینی با مربیان و اعضای این مجموعه می دانم.

وی با بیان اینکه معصومین(ع)، معلمان و مربیان، پدران و مادران ثانی انسان به شمار می روند، افزود: حضور در آیین ثبت قصه گویی ایرانی در گیلان، ادای دین و قدرشناسی از پدران و مادران معنوی است که نقشی تاثیر گذار در تربیت فرزتدان ایران اسلامی داشته و دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصه گویی ایرانی در تقویم ملی ثبت شد

قصه گویی ایرانی در تقویم ملی ثبت شد