مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 20:102023-06-05سياسي

امام خمینی «ره» زنان را به علم آموزی دعوت کرد


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: با مقایسه شرایط بانوان پیش از انقلاب و بعد از آن متوجه جایگاه ویژه این قشر از نگاه امام خمینی ره می شویم، - حجت الاسلام والمسلمین علیرضا ابراهیمیان، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج، با بیان اینکه مطالعات در خصوص جایگاه زن باید با دقت نظر انجام شود، گفت: جایگاه زن از دیدگاه رهبر انقلاب را می توان از سه دیدگاه بررسی کرد، یکی از آن ها جایگاه زن پیش از اسلام است.

وی با بیان اینکه جایگاه زن در زمان ظهور اسلامی و پس از دوران جاهلیت نیز متفاوت بود، افزود: جایگاه زن بعد از انقلاب اسلامی ایران نیز دستخوش تغییر شده است.

ابراهیمیان با بیان اینکه زن در زمان جاهلیت را یک زن بسیار مظلوم سختکوش رنج کشیده بوده که فقط وظیفه فرزندآوری داشته است، اضافه کرد: پس از ظهور اسلام جایگاه زن به کلی تغییر کرد و از این مسمومیت ظالم نجات پیدا کرد، جایگاه اجتماعی سیاسی و فرهنگی پیدا کرد، کسی دیگر حق نداشت به زن توهین کند، شراکت در زندگی داشت این کار اسلام و پیامبر انجام دادن و دین خدا بود که به زن اینگونه نگاه کرد.

وی بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی هنر انقلاب این بود که زنان جامعه را متحول کرد به مسیر اسلام و ارزش های الهی هدایت کرد، از بی هویتی و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام خمینی «ره» زنان را به علم آموزی دعوت کرد

امام خمینی «ره» زنان را به علم آموزی دعوت کرد