مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 11:302023-06-17سياسي

آغاز واکسیناسیون طیور بومی در خراسان جنوبی


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: مرحله هشتم واکسیناسیون طیور بومی در استان آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، زهره زنگویی مطلق، رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی خراسان جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، مرحله هشتم از واکسیناسیون طیور بومی به وسیله واکسن نیوکاسل آشامیدنی ساخت مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی آغاز شد که  این مرحله تا 29 تیر  ادامه دارد.

وی پیش بینی کرد: 370 هزار قطعه پرنده بومی با مشارکت دامپزشکی و همراهی روستاییان، شورا های اسلامی و دهیاری های روستاها،  در واحد های روستایی، مناطق پرتراکم و نیز مناطق پرخطر اطراف واحد های صنعتی، در این مرحله واکسینه شوند.

رییس اداره مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی استان هدف از اجرای این طرح را کاهش انتقال و انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحد های صنعتی عنوان کرد و افزود: کاهش کانون های این بیماری در طیور روستایی، حفظ سرمایه و نیز افزایش تولید و کمک به پایداری معیشت روستاییان را به همراه دارد.

زنگویی مطلق گفت: بیماری نیوکاسل یکی از مهم ترین بیماری های ویروسی طیور است که می تواند علاوه بر ایجاد بیماری در طیور بومی و صنعتی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز واکسیناسیون طیور بومی در خراسان جنوبی

آغاز واکسیناسیون طیور بومی در خراسان جنوبی