مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 08:572023-05-30اقتصادي

حمایت از تولید در مناطق آزاد هیچ مغایرتی با اخذ مالیات از دلالان ندارد


هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت در بررسی مالیات بر سوداگری، مشمول شدن مناطق آزاد برای اخذ مالیات بر سوداگری را مغایر با یکی از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی دانسته است، - سعید عظیمی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: طرح مالیات بر سوداگری با هدف کنترل جریان های سوداگر و دلال در حوزه طلا، ارز، مسکن، زمین و خودرو که موجب بروز تورم های بالا در اقتصاد کشور می شوند، تنظیم شده است.

وی افزود: با هدف حمایت از فعالیت های غیرسوداگرانه، معافیت های خوبی برای خانوارها در نظر گرفته شده است، از جمله اگر هر خانوار به تعداد اعضای خانواده بالای 18 سال تا سقف 4 نفر، مسکن و خودرو داشته باشد و به ازای هر نفر 150 گرم طلا داشته باشد، در صورتی که 3 سال پس از خرید این اموال، اقدام به فروش آن دارایی ها کند، مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی شود.

همچنین اگر طلای در اختیار 5 سال بعد از خرید به فروش برسد، مشمول مالیات نخواهد شد.

بررسی ها نشان می دهد با این قاعده گذاری بیش از 95 درصد خانوارها مشمول مالیات بر سوداگری نخواهند شد چون 95 درصد خانوارها دارایی های در حدود و یا کمتر از این حدود دارند.

این کارشناس اقتصادی افزود: همه مصوبات مجلس باید در هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی و با سیاست های کلی نظام تطبیق داده شود موارد مغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت از تولید در مناطق آزاد هیچ مغایرتی با اخذ مالیات از دلالان ندارد

حمایت از تولید در مناطق آزاد هیچ مغایرتی با اخذ مالیات از دلالان ندارد