مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 12:252023-06-06سياسي

نخستین مسجد دوطبقه جهان اسلام در اردستان کاندیدای ثبت جهانی است


مسجد جامع اردستان، نخستین مسجد دو طبقه و دومین مسجد چهار ایوانی جهان اسلام است که از این بنای تاریخی، به عنوان کاندیدای ثبت جهانی نام برده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردستان، مساجد جامع عمدتاً به بزرگ ترین مسجد هر شهر گفته می شود که برای گردهمایی های عبادی، سیاسی و مراسم مذهبی به کار می رود، مسجد جامع اردستان که یکی از مکان های دیدنی این شهر محسوب می شود که علاوه بر اهمیت مذهبی از جذابیت های تاریخی بسیاری نیز برخوردار است.

مسجد جامع اردستان در مرکز محله محال این شهر واقع شده و از کهن ترین مساجد ایران است و نخستین مسجد 2 طبقه تاریخ اسلام و دومین مسجد چهار ایوانی جهان اسلام است که در دوره سلجوقی ایجاد شده است.

  مسجد جامع اردستان کاندیدای ثبت جهانی است نرگس بهشاد سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: مسجد جامع شهرستان اردستان یکی از بناهای شاخص این شهرستان بوده که به شماره 180 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و بر اساس بررسی های باستان شناسی زمان ساخت این بنای تاریخی بین اواخر قرن دوم تا نیمه قرن چهارم است.

وی افزود: در قرن ششم، تغییرات اساسی در بنای مسجد صورت گرفت، بنای اولیه مسجد از کهن ترین مساجد ایران بوده و اولین مسجد 2 طبقه تاریخ اسلام است که در دوره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین مسجد دوطبقه جهان اسلام در اردستان کاندیدای ثبت جهانی است

نخستین مسجد دوطبقه جهان اسلام در اردستان کاندیدای ثبت جهانی است