مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 15:202023-06-13فرهنگي

جشن ثبت ملی «قصه گویی» در قم برگزار شد


جشن ثبت ملی قصه گویی امروز سه شنبه 23 خرداد با حضور جمعی از مسئولان استان و فعالان عرصه فرهنگ و ادبیات در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، آیین ثبت ملی قصه گویی امروز سه شنبه 23 خرداد در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد.

هم خوانی سرود ملی ایران و پس از آن خوشامدگویی مجری این رویداد اسماعیل ذبیحی مربی هنری و قصه گوی کانونی به مقامات استانی، اعضای مراکز کانون پرورش فکری استان، اعضای انجمن قصه گویی کانون استان آغازگر این رویداد بود.

پس از آن محمد غفاری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم ضمن خوشامدگویی به حاضران  از حضور دغدغه مندان قصه و قصه گویی ابراز خرسندی کرد.

وی افزود: بسیاری از قصه های ما ریشه در معارف دینی دارند و معجزه دین ما کتابی است که با بهره گیری از قصه، معارف و مفاهیم و احکام دینی و اخلاقی را آموزش می دهد.

  از طرف دیگر در کشوری زندگی می کنیم که در تاریخ و آیین های ملی آن، قصه نقش بسیار پررنگی دارد و بسیار ی از حماسه ها و دلاوری های مردم ایران با زبان قصه نسل به نسل منتقل شده است و ما امروز میراث دار و پاسدار این هنر  اسلامی و ایرانی هستیم و باید برای تقویت و ترویج آن کوشا باشیم و قدم های بزرگ برداریم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشن ثبت ملی «قصه گویی» در قم برگزار شد

جشن ثبت ملی «قصه گویی» در قم برگزار شد