مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 خرداد 1402 ساعت 12:152023-06-02دانش

نظام هزار ساله تقسیم سنتی آب کشاورزی در سمنان


نظام تقسیم سنتی آب در سمنان به حدود هزار سال پیش باز می گردد و شیخ علاءالدوله سمنانی از سران ایلخانی ساماندهی و مهندسی این تقسیم را انجام داد.

- به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، دانشجویان دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان در بازدیدی چندساعته با نظام تقسیم آب برای آبیاری زمین های کشاورزی در سمنان آشنا شدند.

عبدالمحمد کاشیان، رییس دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان اظهار کرد: در این بازدید، حدود 40 نفر از دانشجویان رشته مدیریت گردشگری این دانشکده با نظام سنتی تقسیم آب در شهر سمنان که قدمتی بیش از یک هزار سال دارد و از قرن ها پیش تاکنون رایج و مورد استفاده بوده است، آشنا شدند.

وی با بیان اینکه دانشجویان رشته مدیریت گردشگری مبلغان خوبی برای شناساندن فرهنگ های سنتی به مردم سایر شهرها هستند، افزود: این بازدید نیز با هدف آشنایی دانشجویان و معرفی نظام سنتی تقسیم آب در سمنان به مردم سایر شهرها و استان های کشور به واسطه موقعیت شغلی و رشته تحصیلی آن ها برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، نظام تقسیم سنتی آب در سمنان به حدود هزار سال پیش باز می گردد و شیخ علاءالدوله سمنانی از سران ایلخانی که سپس از عارفان به نام ایران شد در 700 سال پیش ساماندهی و مهندسی این تقسیم را که تا به امروز نیز ادامه دارد انجام داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظام هزار ساله تقسیم سنتی آب کشاورزی در سمنان

نظام هزار ساله تقسیم سنتی آب کشاورزی در سمنان