مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 16:252023-05-30اقتصادي

حجم تبادلات برقی ایران و ترکمنستان دو برابر می شود


هم اکنون ایران ظرفیت تبادل 500 مگاوات برق را با کشور ترکمستان دارد و با احداث خط جدید مرو-سرخس حجم تبادلات برقی بین دو کشور به بیش از دو برابر افزایش می یابد.

- وزیر نیرو گفت: هم اکنون ایران ظرفیت تبادل 500 مگاوات برق را با کشور ترکمستان دارد و با احداث خط جدید مرو-سرخس حجم تبادلات برقی بین دو کشور به بیش از دو برابر افزایش می یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اکبر محرابیان، امروز در دیدار با آناگلدی بازمرادوف، معاون رییس کابینه وزرا و مسئول امور کشاورزی و آب ترکمنستان، بایمراد آنا ممدوف، معاون رییس کابینه وزرا در امور ساخت و ساز، انرژی و صنایع ترکمنستان و محمدرجب مرادوف، وزیر انرژی ترکمنستان گفت: در چارچوب سفر هیات عالی رتبه جمهوری ترکمنستان به ایران در زمینه آب و برق مذاکرات خوبی با حضور مقامات، وزرای مربوطه و معاونان رییس جمهور ترکمنستان بین دو کشور ایران و ترکمنستان صورت گرفت.

وزیر نیرو با بیان اینکه در زمینه برق همکاری های مشترک بین دو طرف از گذشته برقرار بوده است، افزود: در تلاش هستیم در این سفر علاوه بر تداوم این روابط، زمینه های همکاری را در خصوص برق گسترش ببخشیم.

وی افزایش ظرفیت تبادل برقی بین ایران و جمهوری ترکمنستان را یکی از موضوعات بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: کشور ترکمنستان دارای ظرفیت های قابل توجهی در زمینه انرژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجم تبادلات برقی ایران و ترکمنستان دو برابر می شود

حجم تبادلات برقی ایران و ترکمنستان دو برابر می شود