مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 21:402023-06-14اقتصادي

صدور 700 مجوز فعالیت حوزه صنایع دستی در بروجرد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از صدور 700 مجوز فعالیت حوزه صنایع دستی در شهرستان بروجرد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عطا حسن پور امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای ترویج صنایع دستی در بروجرد تاکنون 700 مورد مجوز فعالیت در این شهرستان صادر شده است.

وی اظهار کرد: این هنرمندان صنایع دستی در گروه های مختلف مانند فلزات، چوب، دست بافته ها، ورشوسازی، نساجی سنتی و قلم زنی فعالیت می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، بیان کرد: در گروه چوب می توان به هنرمندان فعال در رشته هایی مانند گره چینی، خراطی و در گروه نساجی سنتی می توان به ماشته بافی اشاره کرد.

حسن پور با اشاره به اینکه شهرستان بروجرد از قطب های صنایع دستی استان و به نوعی کشور محسوب می شود، افزود: ایجاد بازارچه های صنایع دستی و راه اندازی خانه تخصصی رشته های این هنر صنعت از جمله طرح های حمایتی این اداره کل برای هنرمندان استان به شمار می رود.

وی گفت: رشته های دیگر صنایع دستی فعال در بروجرد شامل طراحی سنتی چرم، کاشی سنتی و سفال لعابدار است که هنرمندانی در این رشته ها دارای مجوز فعالیت هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، گفت: سال گذشته سه خانه صنایع دستی در بروجرد تجهیز و تکمیل شد، تا علاوه بر س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور 700 مجوز فعالیت حوزه صنایع دستی در بروجرد

صدور 700 مجوز فعالیت حوزه صنایع دستی در بروجرد