مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 08:252023-06-11فرهنگي

بنای تاریخی «حاج صمدخان» رشت مرمت و بازسازی می شود


سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: بنای تاریخی «حاج صمدخان» رشت مرمت و بازسازی می شود.

- رشت- سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: بنای تاریخی حاج صمدخان رشت مرمت و بازسازی می شود.

محمدرضا امیری نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: مرمت و بازسازی بناهای تاریخی در اولویت اداره کل میراث فرهنگی گیلان قرار دارد.

وی از مرمت و بازسازی مسجد حاج صمد خان رشت خبر داد و افزود: پیگیری درخواست تأمین اعتبار برای مرمت و بازسازی مسجد حاج صمد خان در دستور کار معاونت میراث فرهنگی قرار گرفت.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان با اشاره به بازدید از مسجد حاج صمد خان رشت بیان کرد: پس از بازدید و بررسی همه جانبه ساختمان مسجد و سایر مستحدثات آن از قبیل دیواره های پیرامونی و سر درب ها، مقرر شد با درخواست تأمین اعتبار از سوی مراجع ذیربط، به مرور نسبت به بازسازی و مرمت مسجد اقدام شود.

امیری نژاد با اشاره به آسیب در بخش های مختلف سازه مسجد حاج صمد خان رشت اضافه کرد: ثبات و پایداری سازه های مسجد حاج صمد خان رشت از مسیر مرمت و بازسازی این بنا می گذرد.

وی با اشاره به تعدد بناهای تاریخی ثبتی و غیردولتی در گیلان افزود: وجود تعدد بناهای تاریخی ثبتی و غیر ثبتی در گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنای تاریخی «حاج صمدخان» رشت مرمت و بازسازی می شود

بنای تاریخی «حاج صمدخان» رشت مرمت و بازسازی می شود